Fandom

Animanga Wiki

Nichijou

7laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Nichijou (日常 Nichijō, lit. Regular Life) ialah manga komedi Jepun oleh pernebit Keiichi Arawi.

Nichijou-op-large-05.jpg

Versi manga mula diterbitkan dalam isu Disember 2006 manga majalah Kadokawa Shoten. Shonen Ace, dan jug a m anga bersiri di Comptiq antara isu bulan Mac 2007 dan Julai 2008. Versi anime diciptakan oleh Kyoto Animation disiarkan di Jepun pada bulan April 2011. Versi permainan PlayStation Portable dicipta oleh Vridge dan Kadokawa Games akan dikeluarkan pada bulan Julai 2011.

PlotSunting

Watak UtamaSunting

Yūko Aioi (相 生 佑 子 Aioi Yūko?) Disuarakan oleh: Mariko Honda. sekolah gadis bertenaga tinggi dengan rambut coklat pendek. Salah satu sisi negatif bahawa dia sering terlalu malas untuk melakukan kerja rumah sendiri dan sentiasa salinan dari sama ada Mio atau Mai. Nama samaran beliau Yukko (ゆっ こ?).

Mio Naganohara (長野原 み お Naganohara Mio?) Disuarakan oleh: Mai Aizawa Seorang gadis yang cerah dan ceria sukan rambut cahaya biru dan pigtails yang dipegang oleh dua kiub kayu kecil. Dia telah tertarik ke atas Kōjirō. Dia lebih 'normal' berbeza kepada rakannya Yūko dan sering humor untuk membuat gembira beliau. Beliau juga seorang pelukis manga yang berbakat yang sekali-sekala akan melukis gambar yang meragukan Kōjirō dalam komputer riba itu.

Mai Minakami (水上 麻衣 Minakami Mai?) Disuarakan oleh: Misuzu Togashi Seorang gadis yang agak tenang yang sangat pintar. Dilihat multitalented, mencapai kejayaan cemerlang dalam menggunakan projectiles, mengukir memancing, kayu, dan gusti lengan. Berbeza dengan dia melihat dia mempunyai rasa yang

agak sipi lucu, sering mengecewakan rakan-rakannya dengan pranks beliau.

Nano Shinonome (東雲 な の Shinonome Nano?) Disuarakan oleh: Shizuka Furuya A murid robotik yang dibina oleh Profesor. Dia sering bimbang tentang mengekalkan identiti beliau sebagai robot dari orang lain, walaupun pada hakikatnya semua orang sudah tahu tentang hal itu disebabkan oleh kekunci yang ketara angin yang terdedah di belakang beliau. Anggota badan kadang-kadang akan jatuh selain mendedahkan barang-barang yang diragui bahawa Profesor telah dipasang tanpa perasan, antara dari kacang menembak senjata gulung Swiss. Beliau yang Profesor penjaga dan juga menjaga semua kerja-kerja rumah.

Profesor (はかせ Hakase?) Disuarakan oleh: Hiromi Konno Seorang ahli sains yang berusia lapan tahun genius yang mencipta Nano, sering membuat pelarasan pelbagai kepadanya tanpa perasan itu tetapi tidak pernah mendapat pusingan untuk mengeluarkan yang jelas angin utama dari belakang. Walaupun akal itu, dia masih bertindak seperti mana-mana kanak-kanak sebaya dengannya. Haiwan kegemarannya adalah ikan yu. Dia tidak pergi ke sekolah nampaknya kerana dia telah lulus dan bukannya menghabiskan hari bermain-main di dalam rumah.

Sakamoto (阪 本?) Disuarakan oleh: Minoru Shiraishi A kucing hitam yang memakai selendang yang dicipta oleh Profesor yang membolehkan beliau bercakap. Seperti pada tahun kucing dia lebih tua daripada kedua-dua Nano dan Profesor, dia bercakap dalam nada condescending kepada mereka, walaupun dia kadang-kadang succumbs tabiat kucing seperti itu.

Kōjirō Sasahara (笹 原 幸 治郎 Sasahara Kōjirō?) Disuarakan oleh: Yoshihisa Kawahara A kaya budak sekolah menonjol yang tinggi yang bertindak seperti bangsawan apabila dalam realiti keluarganya hanya petani. Dia suka menunggang kambing (Kojirō Sasahara (笹原 コジロウ Sasahara Kojirō)) ke sekolah dan sering dilihat dengan pelayan.

Misato Tachibana (立花 みさ と Tachibana Misato?) Disuarakan oleh: Chika Horikawa A pic gadis sekolah berambut tinggi yang pada umumnya bertindak sebagai tsukkomi ke arah Kōjirō bila-bila masa dia melakukan apa-apa untuk menyakitkan hati dia. Misato, bagaimanapun, adakah ini dengan menembak dia dengan senapang dan senjata berat yang datang dari mana, yang dia ajaib bertahan walaupun yang cedera.

Naganohara Yoshino (長野原 よしの Naganohara Yoshino) Disuarakan oleh: Motoko Kobayashi Kakak Mio lebih tua yang suka memakai pakaian dan sering bermain pranks. Izumi Sakurai (桜 井 泉 Sakurai Izumi?) Disuarakan oleh: Mami Kosuge Muda, guru yang sentiasa flustered dan mudah ketakutan. Dia cuba menguatkuasakan peraturan sekolah, tetapi biasanya tidak dapat mencapai banyak.

Tsuyoshi Nakanojō (中 之 条 刚 Nakanojō Tsuyoshi?) Disuarakan oleh: Kazutomi Yamamoto Pelajar dengan Mohawk semula jadi. Hārūna Annaka (安 中 榛 名 Annaka Hārūna?) Disuarakan oleh: Kaori Sadonaka Seorang gadis dengan reben yang besar pada kepalanya.

Kenzaburō Daiku (大 工 健 三郎 Daiku Kenzaburō?) Disuarakan oleh: Ryōta Yoshizaki Seorang budak lelaki yang menjadi ahli kelab go-bola sepak. Yuria Sekiguchi (関口 ユリア Sekiguchi Yuria?) Disuarakan oleh: Ai Hirosaka Seorang gadis yang tenang yang menjadi ahli kelab go-bola sepak.

Makoto Sakurai (桜 井 诚 Sakurai Makoto?) Disuarakan oleh: Takahiro Hikami Izumi adik yang menyertai kelab go-bola sepak. Tanaka (田中?) Disuarakan oleh: Kota Yamaguchi Seorang budak lelaki dengan hitam besar Afro. Weboshi (ウェボシー Weboshī?) Disuarakan oleh: Yōko Tamaoki Misato, rakan sekelas yang telah ekor kuda. Nama sebenar tidak diketahui.

Fecchan (フェ っ ちゃ ん?) Disuarakan oleh: Yumi Higuchi Rakan sekelas Misato. Ends ayat dengan fe. Nama sebenar tidak diketahui.

Mihoshi Tachibana (立花 みほ し?) Disuarakan oleh: Manami Honda Misato adik.

Manabu Takasaki (高崎 学 Takasaki Manabu?) Disuarakan oleh: Tetsu Inada Seorang guru lelaki yang mempunyai perasaan romantis untuk Izumi.

Ibu (校长 先生 Kōchō-sensei?) Disuarakan oleh: Cho Pengetua botak di sekolah di mana cerita itu. Walaupun terkenal dengan jenaka dan puns lama, tidak diketahui oleh kebanyakan orang, beliau adalah seorang ahli gusti yang berbakat.

Kana Nakamura (中村 か な?) Disuarakan oleh: Kaoru Mizuhara Seorang guru sekolah sains yang fixated kepada jenis robot Nano, dia sentiasa skim untuk menawan Nano untuk belajar, tetapi dia komplot selalunya berbalik. [Sunting]

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak